بررسی 7 نمونه از مهم ترین قطعات بیل مکانیکی

mory
6 شهریور, 1403
بدون دیدگاه
7 دقیقه زمان مطالعه

بیل مکانیکی به عنوان یکی از ماشین آلات سنگین بسیار حساسی شناخته شده که در بازه های زمانی گوناگونی نیاز به قطعات مختلفی پیدا می کند. به صورت کلی ماشین آلات سنگین نیز مانند سایر خودروها نیازمند قطعات مصرفی مختلفی هستند. با این حال صاحبین این خودروها باید بدانند که لوازم یدکی بیل مکانیکی خود را از چه مرکزی تهیه کنند. مجموعه های بسیار زیادی در کشور ایران حضور دارند که فروش قطعات مکانیکی را انجام می دهند. با وجود تمامی موارد فوق پیشنهاد ما این است تا قبل از هر چیزی اطلاعات مفیدی را در این زمینه به دست بیاورید.
در دهه های گذشته روز به روز تعداد قطعات بیل مکانیکی بسیار بیشتر شده و مراکز فروشنده این قطعات نیز در واردات آن ها به بهترین شکل عمل کرده اند. یکی از این مراکز مجرب دیزل کالا بوده است. با این حال شما باید اطلاعات تکمیلی را در رابطه با مهم ترین قطعات یدکی بیل مکانیکی داشته باشید. شناسایی مهم ترین قطعات یدکی بیل مکانیکی باعث خواهد شد تا شما بتوانید محصولاتی را مطابق با نیازهای خود خریداری کنید. در ادامه قصد داریم تا 7 نمونه از اصلی ترین قطعات بیل مکانیکی که در عملکرد این خودرو سنگین نقش دارند را شناسایی کنیم.

بوش موتور از مهم ترین قطعات یدکی بیل مکانیکی

بوش موتور از مهم ترین قطعات یدکی بیل مکانیکی

 یکی از قطعات  مهم بیل مکانیکی که در عملکرد ماشین آلات سنگین نیز نقش مهمی را ایفا می کند، بوش موتور است. بوش موتور در درون بلوک سیلندر قرار خواهد گرفت. این قطعه با استفاده از متریال گوناگونی همچون فولاد یا چدن ساخته می شود. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که وظیفه بوش موتور چیست؟ در واقع بوش موتور موظف است محیطی را برای حرکت صحیح پیستون ها ایجاد کند. نحوه تولید بوش موتور باید به گونه ای باشد که در برابر شرایط جوی مختلف از جمله گرمای شدید مقاومت مناسبی را از خود نشان دهد. لازم به ذکر است که معمولا برای ساخت بوش موتور از روش ریخته گری گریز از مرکز استفاده می شود. این مسئله به دلیل ساختار استوانه ای بوش موتور می باشد.

روتاری گروپ پمپ هیدرولیک

سیستم هیدرولیک ماشین آلات سنگین به عنوان یکی از مهم ترین سیستم های این خودروها به شمار می رود. روتاری گروپ پمپ هیدرولیک جزو مهم ترین قطعاته یدکی بیل مکانیکی است. به صورت کلی انرژی حاصل شده از احتراق داخلی ماشین آلات سنگین و همچنین انرژی مکانیکی آن ها به انرژی هیدرولیکی تبدیل می شود. پمپ های هیدرولیک درون بیل مکانیکی به عنوان مهم ترین قطعاته یدکی بیل مکانیکی به شمار می روند. این پمپ ها قادر هستند تا انرژی سیال را در یک سیکل هیدرولیکی به مقدار قابل توجه افزایش دهند. ماشین آلات سنگین انرژی ساخته شده را در نهایت استفاده خواهند کرد.

اویل رینگ از قطعات بیل مکانیکی

اویل رینگ به عنوان یکی دیگر از قطعاته بیل مکانیکی به شمار رفته که می تواند در جلوگیری از صدمات گوناگون به پیستون موثر باشد. در واقع اویل رینگ باعث فعالیت صحیح پیستون شده و موجب افزایش بهره وری آن نیز می شود. لازم به ذکر است که اویل رینگ بر روی پیستون قرار خواهد گرفت و از فرسودگی بین پیستون و سیلندر به شکل جدی جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که سالم بودن اویل رینگ تاثیر مستقیمی را در عملکرد بیل مکانیکی شما خواهد داشت.

یوک یا زنجیر از مهم ترین قطعات یدکی بیل مکانیکی

یوک یا زنجیر از مهم ترین قطعات یدکی بیل مکانیکی

یکی از مهم ترین قطعاته یدکی بیل مکانیکی که باعث می شود بیل مکانیکی شما به صورت موثر حرکت کند، یوک یا زنجیر می باشد. یوک یا زنجیر شبیه به زنجیر دوچرخه بوده و نحوه عملکرد آن نیز به همان شکل است. ساختار یوک به گونه ای بوده که پیوندهای گوناگونی آن را تشکیل می دهد. لازم به ذکر است که این پیوندها انعطاف پذیر هستند و تحت حرکت های گوناگون بیل مکانیکی تغییر شکل می دهند. در صورت خراب شدن یوک یا زنجیر، قطعا عملکرد بیل مکانیکی با مشکل مواجه خواهد شد. به همین دلیل توجه زیادی به این قطعه می شود.

تعویض به موقع سوزن انژکتور ماشین آلات سنگین

برای این که ماشین آلات سنگینی همچون بیل مکانیکی به شکل صحیح کار کنند، نیاز است سوژن انژکتور همواره سالم باشد. سوزن انژکتور از اصلی ترین قطعات بیل مکانیکی بوده که وظیفه اصلی آن پاشش سوخت است. در صورتی که پاشش سوخت از سوی سوزن انژکتور به شکل صحیح انجام نگیرد و همچنین ناقص باشد، موتور عملکرد مطلوبی را نخواهد داشت. این مسئله به مرور زمان موجب آسیب به خود موتور و احتراق آن می شود. در پایان نیز بازدهی موتور بیل مکانیکی به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت و نمی توان انتظار عملکرد بسیار مطلوبی را از این ماشین داشت. در همین راستا سوزن انژکتور باید در سریع ترین زمان ممکن و در بازه زمانی مناسب از مراجع معتبر خریداری شود. اگر مدل بیل مکانیکی شما هیوندا باشد، باید برای خرید این قطعه به سراغ مراجع فروشنده لوازم یدکی بیل مکانیکی هیوندا بروید.

پیستون هیدرولیک از قطعات بیل مکانیکی

پیستون هیدرولیک به عنوان یکی از اجزای بسیار مهمی به شمار رفته که در سیستم هیدرولیکی نقش مثبت و تاثیرگذاری را دارد. بسیاری از افراد مهم ترین قطعات یدکی بیل مکانیکی را در بخش سیستم هیدرولیکی، پیستون هیدرولیک می دانند. این قطعه قادر است تا انرژی های دیگری را به انرژی هیدرولیکی تبدیل کند. در نهایت انرژی به دست آمده در سیستم هیدرولیک در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نحوه عملکرد این پیستون مانند سایر پیستون ها بوده و از طریق تلفیق هوا و سوخت به سیستم هیدرولیکی در راستای تولید انرژی هیدرولیکی کمک خواهد کرد. امکان خرید قطعات مهم بیل مکانیکی مختلف از جمله پیستون هوا از طریق مراجع فروش مربوطه فراهم است.

همچنین بیشتر بدانید: 6 نکته جهت فروش ماشین آلات راهسازی و معدنی

حفاظ صخره جزو مهم ترین قطعات یدکی بیل مکانیکی

حفاظ صخره جزو مهم ترین قطعات یدکی بیل مکانیکی

گارد صخره یا حفاظ صخره از قطعات مهم بیل مکانیکی به شمار رفته که اصلی ترین وظیفه آن حفاظت از شاسی می باشد. این قطعه به عنوان یکی از مهم ترین قطعات یدکی بیل مکانیکی شناخته می شود که می تواند در جلوگیری از آسیب رساندن به شاسی موثر باشد. اهمیت قطعات بیل مکانیکی مهمی همچون گارد صخره زمانی بیشتر خواهد شد که قصد استفاده از این ماشین را در محیط های ناهموار داشته باشید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.