بررسی عوامل پنهان در موتور های کمنز

mory
17 تیر, 1403
بدون دیدگاه
7 دقیقه زمان مطالعه

بدون یکی از شناخته شده‌ترین موتورهای دیزلی موتور کمنز است. اگر با موتورهای دیزلی سر و کار داشته باشید مطمئنا این نام را شنیده اید. این که موتور کمنز چه کاربردی دارد و مشخصات فنی آن چیست موضوعی است که ما در این مقاله به آن می‌پردازیم. موتورهای دیزلی همان طور که از نامشان پیدا است با استفاده از سوخت دیزلی کار می‌کنند و بخش عمده‌ای از حمل و نقل جاده‌ای با موتورها دیزلی انجام می‌گیرد. از خودروها دیزلی کوچک تا ماشین‌های غول پیکر حمل و نقل و حتی بسیاری از دستگاه‌های صنعتی و معدنی نیز از موتورهای دیزلی استفاده می‌کنند. با ما همراه باشید تا در مورد موتور کمنز بیشتر بدانید.

موتور کمنز ساخت کدام کشور است؟

موتورهای کمنز ساخت یک شرکت بزرگ چند ملیتی هستند که دفتر مرکزی آن در ایالت ایندیانا جونز ایالات متحده امریکا قرار گرفته است. این شرکت یک برند سرشناس در صنایع سنگین به شمار می‌رود که مهمترین کار آن تولید و خدمات‌رسانی دیزل ژنراتورها است. شرکت کمنز در بسیاری از کشورهای جهان دارای شعبات خدمت‌رسانی است و در بیش از ۱۹۰ کشور جهان شعبه اصلی دارد.

مزایا و معایب موتور کمنز

مزایا و معایب موتور کمنز

موتورهای کمنز از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند. طراحی موتورهای کمنز گشتاور قابل توجهی ارائه می‌دهد که باعث می‌شود قدرت حمل و ظرفیت یدک کشی موتور بهبود قابل توجهی بیابید. از عوامل پنهان در موتورهای کمنز کیفیت بسیار بالای آن‌ها است که از دوام بسیاری برخوردار بوده و کالاهایی بی‌نظیر به شمار می‌روند. در بسیاری از این موتورها از چدن بر روی بلوک و سر استفاده می‌شود. ضمن این که یاتاقان‌های اصلی موتور ابعاد بزرگی دارند که همین امر باعث افزایش طول عمر آن می‌شود.
در موتورهای کمنز به جای زنجیر یا تسمه‌های معمولی از چرخ دنده تایم فولادی برای اتصال میل لنگ و بادامک استفاده شده است که باعث می‌شود عمر این موتور حتی در شرایط سخت کاری بسیار طولانی باشد.
از دیگر عوامل پنهان در موتورهای کمنز باید به سادگی عملکرد آن‌ها اشاره کرد. همین سادگی باعث بهبود عملکرد آن می‌شود. سیستم تزریق سوخت در این موتورها مکانیکی است و برخلاف دیگر مدل‌ها الکتریکی نیست

در موتورهای کمنز پمپ روغن در جلو و بادامک در بلوک قرار دارد. از بادامک برا زمان پاشش سوخت استفاده می‌شود و مشکلات موجود در موتورهای دیگر را در موتورهای دیزلی کمنز شاهد نیستیم. اگر بخواهیم به طور خلاصه به مزایای موتورهای کمنز اشاره کنیم، این مزایا عبارتند از:
– دوام و طول عمر طولانی
– گشتاور فوق العاده عالی
– قدرت بسیار بالا
– عمر طولانی موتور در شرایط سخت کاری

معایب موتور کمنز

اگر بخواهیم به همه عوامل پنهان در موتورهای کمنز اشاره کنیم نیاز است که با معایب این موتورها نیز آشنا شوید. در کنار همه مزایایی که برای موتور دیزل کمنز برشمردیم، این موتورها معایبی نیز دارند که اطلاع از آن‌ها شرایط خرید را بهبود می‌بخشد. مهمترین معایبی که برای این موتورها تعریف می‌شود عبارتند از:
– مصرف سوخت بالا
– هزینه‌های بالای تعمیرات و نگهداری
اگرچه این معایب را برای موتورهای کمنز تعریف می‌کنند اما در حالت کلی، استفاده از این موتورها در شرایط مناسب و نگهداری از آن‌ها در شرایط استاندارد کمک می‌کند که موتورهای کمنز طول عمر و دوام مناسبی داشته باشند.

معایب موتور کمنز

موتور کمنز چینی

اگرچه شرکت تولید موتورهای کمنز یک شرکت چند ملیتی امریکایی است اما همان طور که گفتیم این شرکت در بسیاری از کشورهای دنیا دارای شعبات مستقل است. یکی از شعبات بسیار مشهور این کمپانی که محصولات آن به ویژه در کشورهای آسیایی از جمله ایران به وفور یاد می‌شود در چین قرار دارد. بخش عمده‌ای از بازار ایران در دست موتورهای کمنز چینی است.
شروع همکاری شرکت کمنز و چین به سال ۱۹۷۵ باز می‌گردد. در این سال آقای کمنز و ایروین میلر شریک تجاری‌اش به چین سفر کردند و بعد از بررسی شرایط مختلف تصمیم گرفتند که دفتر رسمی خود را در چین تأسیس کنند.

ویژگی‌های موتور کمنز چینی

دیزل ژنراتورها دارای انواع مختلفی هستند که هریک از آن‌ها قابلیت‌های متنوعی داشته و ویژگی‌ها و مشخصه‌های خاصی دارند. موتورهای کمنز بر اساس همین مشخصه‌ها در انواع مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند. مهمترین ویژگی‌های موتور کمنز چینی عبارتند از:
– تیپ موتور
– توان دائم مکانیکی
– تعداد سیلندر
عوامل پنهان در موتور کمنز چینی
مشخصه‌هایی چون طول عمر بالا، کیفیت تولید و گشتاور عالی در موتورهای کمنز ساخت کشور چین دیده می‌شود. این محصولات به شکل گسترده‌ای در رستوران ها، هتل ها، بیمارستان‌ها و حتی به عنوان موتور خودروهای حمل و نقل جاده‌ای و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی‌های موتور کمنز چینی

تأمین قطعات موتور کمنز در ایران

یکی از اصلی‌ترین سوالات کاربران درباره موتورهای کمنز تأمین قطعات موتور کمنز در ایران است. از آنجایی که ایران مراودات تجاری بسیاری با چین داشته و بخش عمده‌ای از واردات بازار ایران در بخش‌های مختلف از جمله موتورهای دیزلی از چین صورت می‌گیرد؛ بنابراین هیچ نگرانی بابت تأمین قطعات موتور کمنز در ایران وجود ندارد. قطعات مختلفی مثل رینگ پیستون کمنز، میل لنگ، فیلترهای روغن، هوا، فلایول و… از جمله قطعات یدکی هستند که می‌توان به راحتی آن‌ها را در بازار ایران یافت.

قیمت موتور کامنز

قیمت موتورهای کمنز بر اساس عوامل مختلفی از جمله مدل، قابلیت‌ها و نوع آن‌ها تعیین می‌شود. یکی از راه‌های اطلاع از قیمت موتورهای کمنز استعلام قیمت آن‌ها است. شما می‌توانید برای استعلام قیمت انواع موتورهای دیزل کمنز با کارشناسان ما در سایت دیزل کالا در تماس باشید.

خرید انواع موتور و قطعات موتور کمنز در دیزل کالا

دیزل کالا یک فروشگاه آنلاین موتورهای دیزلی از جمله موتور دیزلی کمنز است که کاربران گرامی می‌توانند برای خرید انواع موتورهای کمنز، قطعات یدکی و استعلام قیمت از خدمات این فروشگاه بهره‌مند شوند. ما در این مقاله از دیزل کالا به عوامل پنهان در موتور کمنز پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موتورهای دیزلی کمنز و خرید آنلاین با کارشناسان ما در دیزل کالا در تماس باشید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.